Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK (ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMÁCIE)

Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, pokiaľ ide o zodpovednosť za vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb.

  1. Obchodník zodpovedá za chyby produktu a kupujúci si uplatní reklamáciu bezodkladne u obchodníka podľa platného reklamačného poriadku. Záručná doba na predávané výrobky je stanovená všeobecným právnym predpisom - Občianskym zákonníkom platnom v čase predaja.
  2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z.z. a § 622 a nasl. Občianskeho zákonníka (zák. č. 40/1964 Zb.) (ďalej len „Zákon“). 
  3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na produkt zakúpený kupujúcim na webovej stránke elektronického obchodu obchodníka, alebo prostredníctvom elektronickej pošty, alebo v kamennej predajni. 
  4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky. 
  5. Kupujúci má právo uplatniť si u obchodníka záruku len na produkt, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u obchodníka. 
  6. Kupujúci vykoná prehliadku produktu pri prevzatí produktu. Po zistení chyby produktu, môže uplatniť nároky z chýb zistených pri tejto prehliadke. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení produktu obchodníkovi spolu s dokladom o kúpe.
  7. Ak produkt vykazuje chyby, spotrebiteľ (kupujúci) má právo tieto vady obchodníkovi (predávajúcemu) bezodkladne vytknúť prostredníctvom elektronickej pošty, telefónu alebo iným vhodným spôsobom. Toto právo vyplýva z § 622 a nasl. Občianskeho zákonníka a z § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z.z. 
  8. Reklamačné konanie produktu, ktorý sa dá objektívne predložiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky: 

a.     reklamovaný produkt spotrebiteľ predložil na adresu: 

      DACHSYSTEM, spol. s r.o.,  Hraničná 1, 040 17 Košice, IČO 44 872 259

Email: kosice@dachsystem.sk

alebo

DACHSYSTEM, spol. s r.o.,  Budovateľská 54, 008 01 Prešov, IČO 44 872 259

  1. spolu s reklamovaným produktom bol na vyššie uvedenú adresu predložený doklad o kúpe – pokladničný doklad (faktúra), meno a adresu spotrebiteľa, prípadne telefonický kontakt, presné popísanie chyby produktu, prípadne ako došlo k chybe produktu. 
  2. Vzor reklamačného protokolu je dostupný na adrese: https://www.lacnastrecha.sk/pre-zakaznikov/reklamacny-protokol/ (spotrebiteľ vyplní v reklamačnom protokole kolónky v bodoch a-g a reklamačný protokol odošle obchodníkovi elektronickou poštou, alebo slovenskou poštou, prípadne osobne na vyššie uvedenej adrese.) 
  3. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamáciu produktu kupujúci oznámi na emailovej adrese obchodníka. Obchodník je povinný prijať reklamáciu.
  4. Kupujúci si uplatňuje zodpovednosť za vady produktu u obchodníka bez zbytočného odkladu. 
  5. Obchodník vydá v deň prijatia reklamácie kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru v písomnej forme, napr. vo forme mailu, alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť chyby tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona. 
  6. Ak kupujúci uplatní reklamáciu, obchodník alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach podľa všeobecného predpisu na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv kupujúci uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
  7. Kupujúci si neuplatňuje záruku na chyby, o ktorých bol obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy upozornený. 
  8. Nárok na uplatnenie záruky u obchodníka kupujúcim zaniká: 
    1. nepredložením dokladu o zaplatení (kópiu dokladu odporúčame kupujúcemu si zabezpečiť a ponechať si), dodacieho listu 
    2. uplynutím záručnej doby produktu, 
    3. používaním produktu v podmienkach, ktoré neodpovedajú prirodzenému prostrediu, 
    4. neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o produkt, 
    5. poškodením produktu nadmerným zaťažovaním, nesprávnou manipuláciou, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR, 
    6. poškodením produktu neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami, 
    7. poškodením produktu náhodnou skazou a náhodným zhoršením, iným neodborným zásahom, poškodením či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci, neoprávneným zásahom do produktu. 
  9. Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: 
    1. odovzdaním opraveného produktu,
    2. výmenou produktu,
    3. vrátením kúpnej ceny produktu,
    4. vyplatením primeranej zľavy z ceny produktu,
    5. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
    6. odôvodneným zamietnutím reklamácie produktu.
  10. Obchodník je povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. 
  11. Záručná doba je 24 mesiacov u predaného tovaru a pri zhotovení veci na zákazku odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru. 
  12. Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom: 
    1. obchodník zabezpečí odstránenie chyby, alebo, 
    2. obchodník chybný produkt vymení za nový, identický ako reklamovaný produkt.
  13. Pokiaľ sa jedná o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť produkt riadne užívaný ako bez chyby, obchodník vybaví reklamáciu: 
    1. zrušením kúpnej zmluvy, alebo na žiadosť zákazníka výmenou produktu za tovar iný funkčný, rovnakých, alebo lepších technických parametrov, alebo 
    2. v prípade, že nemôže obchodník vykonať výmenu produktu za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na chybný produkt. 
  14. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt a odstránenie tej istej odstrániteľnej chyby viac ako dva krát. 
  15. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt a odstránenie viac ako dvoch rôznych odstrániteľných chýb. 
  16. V prípade, že obchodník ukončí reklamačné konanie ako zákonom odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba produktu podľa spotrebiteľa objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby produktu prostredníctvom súdu. 
  17. Záruka sa nevzťahuje na neodborný zásah do produktu, resp. nedodržanie postupu uvedenom v návode na použitie - u produktov u ktorých takýto postup vyplýva z povahy výrobku. 
  18. Poučenie pre kupujúceho: 
    1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. 
    2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu produktu, alebo ak sa vada týka len súčasti produktu, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť vady. 
    3. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný produkt za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. 
    4. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má kupujúci právo na výmenu produktu alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád produkt riadne užívať. 
    5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny produktu. 

Alternatívne riešenie mimosúdnych sporov

Kupujúci má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, e-mailom na: kosice@dachsystem.sk,presov@dachsystem.sk  alebo písomne na adresu: DACHSYSTEM, spol. s r.o.,  Hraničná 1, 040 17 Košice alebo

DACHSYSTEM, spol. s r.o., Budovateľská 54, 080 01 Prešov, IČO 44 872 259, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

 

V Prešove, dňa 1.1.2015

Dokumenty: